Kjøpsvilkår

(Beskriver regler og betingelser for kjøp, levering, betaling, retur, refusjon, reklamasjon og angrerett.)


Generell informasjon

Scandi Ease 

Org.nr: 835844102

Selger: Scandi Ease Roubar

Selger blir betegnet som: scandiease.no, oss/våre eller vi.
Kjøper blir betegnet som: kunde, du, deg, ditt eller din.



Priser

Hvis det oppstår forsinkelser, bakbestillinger eller mangel på varer, vil vi gjøre vårt ytterste for å informere deg så snart som mulig og forklare hva vi kan gjøre – for eksempel gi deg refusjon eller hjelpe deg med å finne et lignende produkt et annet sted.


Betaling

Scandi Ease aksepterer betaling med VISA, Mastercard og Vipps. Betalingen trekkes først fra kontoen din når varen er sendt. Alle beløp er i kr og inkluderer MVA.


Levering

Scandi Ease streber etter å sende ordrer innen 24 timer fra bestillingstidspunktet. Vi sender til hele Norge. Frakt til et pakkeutsalg er gratis. Hjemlevering er gratis. 
MERK: Hvis det ikke er plass ved leveringspunktet, vil pakken bli flyttet til det nærmeste leveringspunktet, og du vil bli varslet om dette. Ved problemer, kontakt kundeservice.
Varer leveres hver ukedag. Dine varer vil bli levert 1–4 arbeidsdager etter bestilling. Lengre leveringstider kan forekomme i travle perioder.


Reklamasjonsrett

Det er en 2-års garanti i samsvar med den norske forbrukerkjøpsloven . Vår garanti gjelder for feil i materialer og/eller håndverk. Du kan få varen reparert, byttet, refundert eller få prisreduksjon, avhengig av situasjonen.
Reklamasjonen gjelder ikke for feil eller skader forårsaket av feilaktig håndtering av produktet/tjenesten. Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen/mangelen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, regnes reklamasjonen alltid som rettidig.


Hvis reklamasjonen er berettiget, vil vi refundere dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid returneres i egnet emballasje. Husk å ta vare på fraktkvitteringen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine. Kontakt oss før du returnerer produktet for å gjøre prosessen så enkel som mulig.
For returer, reklamasjoner og bruk av angreretten, må varen sendes til:
Benveien 1a
Etterkravssendinger aksepteres ikke.


Refusjon

Ved en refusjon, vennligst kontakt oss, slik at vi kan overføre det avtalte beløpet.


Refusjoner/Returer/Bytter under salg

Produkter og ordrer kan ikke refunderes, returneres eller byttes i perioder med salg, spesialtilbud eller spesialrabatter.


Angrerett

Som kunde har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angreperioden utløper 14 dager etter at du har mottatt varene.
Fristen betyr at du har 14 dager fra mottak til å varsle oss om at du ønsker å kansellere kjøpet. Du kan utøve angreretten her KLIKK HER. Du kan også bruke den standard angreskjemaet, som du finner nederst i vilkårene og betingelsene.
Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varene uten å varsle oss.
Hvis du angrer på et kjøp der en gratis gave ble levert sammen med ordren, må hele ordren returneres.


Retur

Når du har varslet oss om at du ønsker å kansellere kjøpet, har du 14 dager på å sende varen tilbake til oss.


Du må selv dekke kostnadene for retur av pakken, og du er ansvarlig hvis skade oppstår under transporten. Dette betyr at du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet til vi har mottatt den tilbake.


Ved retur er du ansvarlig for å sørge for at varen er ordentlig pakket. For å lette behandlingstiden, kan du gjerne legge ved en kopi av ordrebekreftelsen i pakken.


Hvis du ønsker å sende varen tilbake til oss, kan vi hjelpe deg med etiketten, og vi vil deretter kreditere fraktkostnadene til din refusjon.
Ellers send til:
Benveien 1a, Sarpsborg, 1725.
Du kan ikke kansellere ved å nekte å motta varene uten å gi klar melding.


Tilstanden på varer ved retur

Du er kun ansvarlig for eventuell verdiforringelse av varene forårsaket av håndtering utover det som er nødvendig for å vurdere varens art, egenskaper og funksjon. Med andre ord kan du teste varen, og den skal være i samme tilstand som da du mottok den.


Hvis varen har uvanlige tegn på bruk eller skader utover det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt. Dette betyr at hvis du kansellerer kjøpet, vil du kun få tilbake en del eller ingen av kjøpesummen, avhengig av varens kommersielle verdi ved mottak – av returen.


For å få full refusjon, må du teste produktet i 14 dager.


Tilbakebetaling

Hvis du kansellerer kjøpet, vil du få refundert beløpet du har betalt til oss. Ved en verdiforringelse du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved utøvelse av angreretten, vil alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av ditt valg av leveringsmetode utover den billigste standardleveringen vi tilbyr), bli refundert uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen vi mottar varsel om din beslutning om å utøve angreretten.


Refusjonen vil bli foretatt med samme betalingsmetode som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har uttrykkelig gitt samtykke til noe annet. Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen tilbake, med mindre du har levert bevis på at varen er returnert innen da.


Klagevalg

En klage på et produkt eller en tjeneste kan sendes til info@scandiease.no


Du kan klage til forbrukerrådet via KLAGESENTERETS NETTSIDE:


For å kunne klage, må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minst kr + 599 og maksimalt kr + 899. Det er et gebyr for å behandle klagen.
Hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land, kan du registrere klagen din i EU-kommisjonens nettplattform for klager.


Plattformen finner du her: https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_en


Hvis du sender inn en klage her, vennligst oppgi vår e-postadresse: info@scandiease.no

.